Botezul in apa este primul act public solemn, constient cu semnificatie eterna din viata crestinului. El este cea mai adecvata reprezentare simbolica a ingroparii noastre impreuna cu Hristos si a readucerii noastre la viata impreuna cu El, exprimand un devotament vesnic. Cuvântul „botez“ îşi are originea în limba greacă ("baptizo") şi înseamnă a scufunda, a băga ceva sub altceva, a cufunda (a pune) ceva în altceva.
Din moment ce Mantuitorul Isus Hristos a poruncit in Mandatul incredintat Bisericii Sale botezarea credinciosilor care raspund Evangheliei, marturisirea publica a credintei in apa botezului este expresia adecvata a ascultarii celui ce se boteaza. ( Marcu 16: 16)
Scriptura defineste crestinul care se boteaza drept persoana care raspunde initiativei divine salvatoare crezand si ascultand de Isus Hristos. Crestinul biblic este deci persoana "nascuta din nou" prin har, prin credinta, prin Cuvantul si prin Duhul lui Dumnezeu.
Scriptura defineste crestinul care se boteaza drept persoana care raspunde initiativei divine salvatoare crezand si ascultand de Isus Hristos. Crestinul biblic este deci persoana "nascuta din nou" prin har, prin credinta, prin Cuvantul si prin Duhul lui Dumnezeu.
Prin botezul în apă tu mărturiseşti :
- ca ai ales să-L urmezi pe Domnul Isus Hristos şi ai ieşit din lumea care ascultă de duhurile rautatii;
- că ai scăpat de pedeapsa cuvenită păcatelor tale;
- că ai păcatele spălate si iertate in singele Mielului divin, fiul lui Dumnezeu Isus Hristos;- ca tu prin credinţă, ai acceptat moartea Domnului Isus Hristos ca plată a păcatelor tale;
- că ai fost pus în Hristos; tu ai murit impreună cu Hristos, ai fost îngropat, ai înviat şi trăieşti împreună cu El, în El;
- că ai credinţa că poţi trăi o viaţă înconjurată
de "apa" curăţitoare a Duhului Sfânt;
- că eşti gata, sa platesti pretul pentru credinta ta neclintita in promisiunile lui Dumnezeu.
- ca ai ales să-L urmezi pe Domnul Isus Hristos şi ai ieşit din lumea care ascultă de duhurile rautatii;
- că ai scăpat de pedeapsa cuvenită păcatelor tale;
- că ai păcatele spălate si iertate in singele Mielului divin, fiul lui Dumnezeu Isus Hristos;- ca tu prin credinţă, ai acceptat moartea Domnului Isus Hristos ca plată a păcatelor tale;
- că ai fost pus în Hristos; tu ai murit impreună cu Hristos, ai fost îngropat, ai înviat şi trăieşti împreună cu El, în El;
- că ai credinţa că poţi trăi o viaţă înconjurată
de "apa" curăţitoare a Duhului Sfânt;
- că eşti gata, sa platesti pretul pentru credinta ta neclintita in promisiunile lui Dumnezeu.
Nu botezul îţi spală păcatele (1Petru 3:21)
ci sângele Domnului Isus (Apocalipsa 1:5;)
prin Cuvântul pe care l-ai crezut şi prin
lucrarea Duhului Sfânt. Botezul se face in numele Tatalui al Fiului si al Sfântului Duh, pentru a arata ca prin Botezul in apa si in Duh omul reface legatura sa de iubire cu Sfanta Treime. Asadar, prin Botez, ca unire cu Hristos Cel rastignit si inviat, primim nu numai iertarea pacatelor, ci si harul infierii, pentru ca :
ci sângele Domnului Isus (Apocalipsa 1:5;)
prin Cuvântul pe care l-ai crezut şi prin
lucrarea Duhului Sfânt. Botezul se face in numele Tatalui al Fiului si al Sfântului Duh, pentru a arata ca prin Botezul in apa si in Duh omul reface legatura sa de iubire cu Sfanta Treime. Asadar, prin Botez, ca unire cu Hristos Cel rastignit si inviat, primim nu numai iertarea pacatelor, ci si harul infierii, pentru ca :
"... tuturor celor ce L-au primit, adică celor
ce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu; născuţi nu din sânge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu." (Ioan 1, 12-13).
ce cred în Numele Lui, le-a dat dreptul să se facă copii ai lui Dumnezeu; născuţi nu din sânge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu." (Ioan 1, 12-13).
Pasii care duc la botez sunt:
- acceptarea Cuvantului lui Dumnezeu;
- convingerea despre starea de pacatosenie;
- regretul si pocainta;
- primirea Domnului Isus ca Mantuitor;
- adaugarea la trupul spiritual al Bisericii lui Hristos prin implinirea actului botezului in apa.
- convingerea despre starea de pacatosenie;
- regretul si pocainta;
- primirea Domnului Isus ca Mantuitor;
- adaugarea la trupul spiritual al Bisericii lui Hristos prin implinirea actului botezului in apa.
Aceasta succesiune de pasi scoate in evidenta caracterul liber consimtit al aderarii la marea familie a celor mantuiti prin Sangele Fiului lui Dumnezeu. Numai acei care s-au facut partasi lucrarii Duhului Sfant, prin pocainta si credinta personala, pot face parte din Biserica.
Sa ne silim sa traim in toata viata noastra
bucuria Botezului ca bucurie a invierii
sufletului nostru din pacat si sa facem roditoare in noi darurile Sfantului Duh
" Roada Duhului, dimpotrivă, este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia, blândeţea, înfrânarea poftelor. Împotriva acestor lucruri nu este lege. (Galateni 5, 22).
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu