Religia curata?

„Religiunea curata oi neîntinata înaintea lui Dumnezeu,Tatal nostru, este sa cercetam pe orfani oi pe vaduve în necazurile lor ...” (Iacov 1.27).De-a lungul veacurilor, oamenii au cautat un loc derefugiu, un loc de protectie si adapost pentru viata lor, în mod special pentru sufletul lor, acest loc numindu-se religie.
Religiile s-au înmultit foarte  mult, motiv pentru care s-a nascut întrebarea care si astazi rasuna puternic în mintea si inima multor oameni:
„Care este religia adevaratat”
Dupa evenimentul din familia mea, plecarea sotului si pastorului meu la Domnul, am asteptat cel mai mult o anumita protectie din partea celor de-o religie cu mine. Deceptia mi-a fost pe masura, de aceea am încercat sa patrund mai adânc însemnatatea acestei notiuni: „religie”.
Sunt bucuroasa pentru ca am gasit una dintre cele mai frumoase definitii ale religiei în epistolalui Iacov.Pentru mine acest verset este o mângâiere si cred ca cei ce vor descoperi taina religiei curate o vor practica.
În anul 1989, am avut un accident cu maoina, iar eu, sotul meu oi copilasul de 2 ani am avut rani multiple.
Am fost internati în spital unde ni s-au tratat ranile. În fiecare zi ni se schimbau pansamentele.
 Ce mi s-a parut interesant si neplacut era procedeul de rupere a pansamentului vechi, astfel rupându-se si coaja de pe rana,procedeu foarte dureros. Într-o zi, nemaiavând rabdare, am rugat doctorul sa scuteasca macar pe copilas de durerea respectiva. Doctorul a înteles aluzia mea si mi-a explicat ca procedeul respectiv este bine motivat, astfel verificându-se rana, daca este sau nu infectata.Va întrebati poate ce legatura are aceasta istorisire cu religiunea curatata.Multi dintre cei care se numesc „aproapele nostru” considera ca nu e bine sa rupa coaja ranilor provocate de plecarea celor dragi din familiile noastre, tratându-ne cu indiferenta sau, cel mult, cu priviri compatimitoare. Aparentele coji ale ranilor îi împiedica pe multi sa apartina „religiunii curate”.
Consider ca a rupe coaja de pe rana, desi doare, este mai de folos celui ranit. Exista o expresie printre noi „doare, dar îmi place”. De ce? Pentru ca cel putin simt ca cineva este interesat de rana mea.
Daca la început Dumnezeu a creat un partener pentru om – pe Eva –, observând ca nu era bine ca acesta sa fie singur, ma gândesc tot asa de mult ca atunci când Domnul cheama la El pe unul dintre soti, pregateste celui ramas singur prieteni apropiati, apartinatori ai religiunii curate, care sa suplineasca absenta celui luat.
Doresc din inima tuturor celor ce vor citi aceste rânduri, multe binecuvântari oi dorinta sincera de a practica religia curata.

MARIA BAIAS / SIGHISOARA

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

free counters